sobota 14. dubna 2012

Utopený foťák, návštěva 3 pláží, jeskyně bohyně plodnosti

Rána na Ton Sai si snad zamiloval každý a to především  díky úžasným snídáním, která vařila "Mamá" - matka horolezců, která v jedné z resraurací (chatrčového stylu) připravovala nezapomenutelné snídaně. A tak jsme si ráno dali ledovou kávu, plný talíř ovoce s muesli a jogurtem anebo sticky rice (lepkavou sladkou rýži) s banánem anebo mangem. Po snídani následovala koupel v moři, mimochodem písečná pláž byla jen a jen pro nás.
Měli jsme možnost strávit hned několik dní na Ton Sai beach, poté co jsme vyzvedli moje rodiče v Ao Nangu. Dali jsme si obídek v civilizovaném městě, udělali nákup, jelikož v Ton Sai byl sice obchůdek, ale ceny v něm byly někdy i dvojnásobně vyšší. Připravili jsme je na divočinu a mohli vyrazit.
(naše pláž a přímo v palmérii se skrývalo naše ubytování)

Užívali jsme si sluníčka, koktejlů a relaxovali. Hned další den nás čekal návštěva vedlejší pláže, zjistili jsme, že při odlivu (tedy ráno) se dá k této pláži celkem jednoduše přebrodit. Jelikož jsme si všichni koupili nepromokavé vodní vaky, tak to pro nás neměl být žádný problém. Bohužel ve chvíli, kdy jsem si chtěla do svého nepromokavého vaku přidat jednu z věcí, zjistila jsem, že se mi uvolnila láhev s pitím a cca 2 dcl se vylily přímo do vaku. Nevýhodou tohoto vaku je právě ta jeho schopnost, voda do něj nevteče, ale bohužel ani nevyteče.  A tak jsem utopila svůj fotoaparát, ách jo. Prosím poučte se, voda do vodního vaku nepatří !!!
Cesta k vedlejší pláži byla zajímavá, několikrát nás spláchla vlna či jsme lezli přes kameny. Nejtěžší to měla Elis, jelikož to vše musela absolvovat v sandálkách, která nebyly vůbec vhodné do tohoto terénu.

Tak jsme se tu vykoupali, šnorchlování tu nebyl žádný zázrak. Poté jsme se přesunuli na třetí pláž, která již nebyla písečná, spíše bahnitá a nacházelo se zde hodně mangrovníků.

Tento den nás ještě čekala návštěva Princezniny jeskyně a view pointu (vyhlídkového místa). Cesta k vyhlídce byla celkem náročná, člověk se měl možnost držet prověšených lan a pomalu jsme stoupali po kluzkých kamenech vzhůru. Někteří lidé to vzdávali, další si sundavali boty apod, my jsme všichni v pořádku dorazili na vrchol. Byl odtud krásný výhled na všechny 3 pláže.

Chtěli jsme se vypravit i k laguně, ale nakonec se nám to nezdálo (z hlediska bezpečnosti) a tak jsme to obrátili. Cestou k jeskyni jsme potkali cca 30 opic,  tak aspoň měli rodiče možnost si je prohlédnout z blízka. Kdy jsou ty časy, kdy jsem v Ústí říkala Radkovi, že můj sen je někdy vidět opičku ve volné přírodě.  Už jsem jich viděla stovky, ale vždycky je to skvělý zážitek, tedy pokud nejsou otravné a nekradou vám vaše věci :-)

Jeskyně ke které jsme měli namířeno je jeskyně bohyně plodnosti, což symbolizuje nespočet dřevěných penisů.

A jelikož jsme jeskyň těch den ještě neměli dost, tak jsme se přesunuli ještě do jedné krápníkové. Poté nás čekala asi půl hodinová cesta pralesem zpět k našemu ubytování.

Večery jsme trávili většinou v resrauraci, kde servírovali čerstvé ryby, někteří z nás ochutnali i žraloka. Většina z nás se obávala toho, že když žraloka sní, tak ho pak potká další den v moři :-)

A takové mochito  také není na pláži k zahození.